søndag den 5. august 2012

Moment of glory

Nu hvor dagen kun har et småt antal af timer tilbage, er der alligevel gået et par nye tanker igennem min ellers så fredfulde tankegang.

Hvis nu at alle selv fik lov til at bestemme over deres eget liv og egne beslutninger, så skal vi jo kun stå til ansvar for os selv. Det er vel det vi skal frem til.

Vi ville alle få et større ansvar og respekt for hinanden og os selv. Det lyder jo ikke helt dumt, når man stiller det op på den måde. For hvem har egentlig besluttet at andre skal bestemme over os og være bedre? Det der egentlig vakte min interesse, var det gamle forbud mod hash og den slags sager. Efter et par år hvor jeg konsekvent har været modstander, er der nu alligevel et par døre mod forståelse der har åbnet sig. For befolkningen gør det jo. Selvom jeg, regeringen og mange andre har været imod. Jeg har personligt altid sagt nej, fordi min opdragelse har fortalt mig, at der ville ske farlige ting og at det var forbudt. Derfor har jeg også været sur og ærgerlig, når nogle jeg elsker hyggede sig med hash. Men nu går det op for mig, at det var af den eneste grund, at jeg ikke ville have farlige ting skulle ske for dem jeg elsker. Et urgammelt menneskeligt instinkt. Men hash er ikke farligt, hvis du har respekten for det. Og den eneste du skal stå til ansvar for er dig selv.     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar