tirsdag den 5. juni 2012

Kultur astronaut


Jeg er tit blevet spurgt, hvad jeg ville være når jeg blev stor. Jeg har altid gjort en stor ære i at finde det bedste svar. For selv om vi ikke kan planlægge livet, så gør en smule struktur vel ingen fortræd. I mine unge år tænkte jeg stort og ville være Radikal statsminister, popstjerne, bibliotekar, danser, radiovært. Det var ikke lige realistisk alt sammen (læs nærmest intet af det..). Men jeg var ligeglad og blev bare ved med at drømme, hvilket stadig er noget jeg bruger en del tid på.
Siden omkring 8. klasse har jeg dog haft en sær drøm om at tage en bachelor i sociologi - læren om hvordan vi agere i sociale sammenhænge. Derefter vil jeg læse International Studies i Århus. Jeg vil hellere end gerne tage en af semestrene i udlandet, fordi jeg allerede nu føler jeg lever mit liv i en kuffert pga. skilte forældre, og jeg ser intet dårligt i at komme væk "hjemmefra" og se hvordan livet står til i andre lande. Der af ordet, Kultur Astronaut.
Jeg elsker simpelthen at rejse og det giver mig sådan en fornyet mod på livet.  

Det så vildt at tænke på at jeg nu er 18 år, har livet foran mig og kan gøre lige hvad jeg har lyst til. Det skal nok gå alt sammen, det er jeg ikke i tvivl om.


 

1 kommentar:

  1. Puha jeg føler med dig. Kender udemærket godt den periode efter ens forældre er blevet skilt og man syntes ikke at man laver andet end at pakke sin kuffert, weekend efter weekend.

    Håber snart du finder en mere fast løsning, eller hvad du nu ellers ser mest frem til.

    Bedste hilsner
    Sophie

    SvarSlet